header
מערכות מיזוג אוויר
 
 
חשיבותה של מערכת מיזוג איכותית
זה שאנו חיים במדינה חמה שבה ברוב השנה יש קיץ, זה לא חדש. אך אם באמת נתייחס בצורה רצינית לנושא כמו מיזוג נוכל לראות עד כמה מזגן פעיל ותקין הוא בבחינת חובה. יש כאלו שעדיין יכולים לראות את פעולתו של המזגן כסוג של פינוק, אך במקומות מסוימים ללא מזגן תקין שמספק את רמות הקור (והחום במקרי הצורך) לחלל מסוים, חייהם של האנשים באותו מקום יהיו בלתי נסבלים.
 
אם מדובר בבתים הרי שאף אחד לא יהיה מעוניין לגרום לאורחים שלו להזיע בחודשי הקיץ הקשים. אם מדובר במקומות עבודה הרי שמיזוג הוא תנאי הכרחי לעמידה בתנאי ייצור איכותיים במפעלים שונים. בנוסף, גם העובדים לא אמורים להרגיש כיצד טמפרטורות קיצוניות מונעות מהם לבצע את עבודתם בצורה מקצועית ובתנאים אנושיים. גם בכבישי הארץ אנשי מכירות ונהגי משאית למשל, יוכלו להיות מרוכזים במשימות שיש להם לבצע אם המזגן יפעל בצורה רציפה ומספקת.
 
כל חלל דורש את ההתאמות שלו
איכות של מערכת מיזוג היא לא רק תוצאה של חומרי ייצור חזקים מהם מורכב המזגן, או של  טכנולוגיה חדישה ומיוחדת. מזגן איכותי הוא בראש ובראשונה כזה שיכול לקרר, או לחמם, את היחידה שבה הוא מותקן. זה ממש לא משנה אם מדובר בבית קרקע, דירה קטנה, חדר, מפעל גדול, רכב פרטי או אפילו "קבינות" של משאיות, מאחר ובכל חלל שהוא יש לעשות את החישוב הנכון בכדי שיחידת המיזוג תאפשר תנאים אופטימליים עבור מי ששוהה בה.
 
אנשי מקצוע איכותיים בתחום המיזוג יודעים להגיע למקום שבו יש ביקוש למיזוג איכותי בכדי לבדוק את תנאי השטח לעומק. כך הם יכולים לקבוע האם יש צורך במזגן בעוצמה מסוימת או בהתקנה מיוחדת שתשפר את ניצול המזגן עוד יותר. בכלי רכב היצרנים מבינים מראש את הצרכים ואת התנאים, כך שמזגן מקורי של היצרן הוא כזה המתאים בצורה מושלמת לדגם הרכב.
 
פעולתו של מזגן הרכב
כאמור נסיעה ברכב שבו המזגן לא ממש חזק היא לא נסיעה נעימה. מערכת מיזוג אוויר לרכב כוללת מעבה ומאדה, מדחס גז, תרמוסטט, שסתום התפשטות ומערכת פיקוד. כך, יחד עם גז שממולא במערכת צינורות מקיפה, ומאווררים שמפזרים את הגז, יכולים נהגי משאיות, או כל נהג אחר שמבלה שעות על הכביש, ליהנות מתנאים נוחים מאוד לנהיגה. מזגן הרכב מציג מכלול של פעולות בכדי ליצור את הטמפרטורה המבוקשת בתא הנהג.
 
רצועה שמחברת בין מנוע הרכב למדחס מניעה את התהליך ומאפשרת העברת גז אל המעבה שבחזית תא המנוע. הלחץ הגבוה שבו עובר הגז בצינורות הופך אותו לנוזל בזמן שהוא מגיע אל שסתום ההתפשטות. מהשסתום מרוסס הנוזל אל המאדה שבתוך תא הנוסעים ובזכות שינויי הלחץ הנוזל נפלט החוצה כגז קריר ונעים. מכאן והלאה כל אחד בוחר את העוצמה המתאימה לו ונהנה מהרגשה טובה יותר בזמן הנהיגה.
צור קשר
 
 
 
מאשר/ת לקבל ניוזלטר